Film

Innan du börjar spela in en film bör du fundera kring vilket budskap som du vill förmedla i filmen, och hur du på bästa och tydligaste sätt gör det. Om du gjort en kommunikationsplan så har du säkert svar på många frågor redan nu.

Film, introanimation

I filmformatet 1:1 används KTH:s introanimation för att knyta ihop sociala medier med hur vi kommunicerar i övriga kanaler. Introanimationen används endast på Facebook och Instagram.

Kontakta grafisk profil för att få tillgång till introanimationen.

Film, slutplatta

Klicka på bilden för att se den större

Ta alltid kontakt med kommunikationsavdelningen innan du beställer eller gör en film. grafiskprofil@kth.se

Filmer som produceras av KTH skall alltid avslutas med KTH:s logotyp, antingen mot vitt eller på nedtonad film. Om en webbadress skall vara med så läggs den in centrerat under logotypen.

Kontakta grafisk profil  för att få tillgång till slutplattorna.

Film, textplatta

Text kan läggas både direkt mot bild (om läsbarhet garanteras) och mot textplatta. Namnskyltar visas alltid på vit platta, med blå linje mellan namn och titel.

Kontakta grafisk profil  för att få tillgång till textplattorna.

Film i sociala medier

Ladda ner en exempelfilm för sociala medier (12,9 MB)

Film i egna kanaler

 Ladda ner en exempelfilm i 16:9 format (12,9 MB)

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:Marianne Norén
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2019-04-26