KTH:s grafiska profil
Vår manual för KTH:s grafiska profil beskriver hur vi synliggör KTH på ett tydligt och konsekvent vis i allt material vi tar fram. På så vis stärker och skyddar vi vårt varumärke samt säkerställer att vi kommunicerar enhetligt, oavsett var vi gör det.
KTH:s grafiska profilmanual
I KTH:s profilmanual hittar du KTH:s grafiska utryck. Här finns anvisningar kring logotypen, typsnitt, profilfärger, linjeelement och designexempel av broschyrer, annonser, roll-ups med mera.
Ladda ner KTH:s grafiska profilmanual (pdf 5,6 MB)

Uppdatering av den grafiska manualen
I den senaste uppdateringen av KTH:s grafiska manual (200330) har följande ändringar gjorts.
- Ny disposition och exempelbilder.
- Två versioner av linjeelement.
- Webbens blå och gröna sekundärfärg har uppdaterats för att möta tillgänglighetskrav.
- Storleksförhållanden för de grafiska elementen har tagits fram för formatet A5.
- Beskrivning av layout med grafiska element, rubrik och brödtext.
- Utökade riktlinjer kring film.