Profilfärger

När du använder KTH:s färger förstärker du varumärket, logotypen och identiteten. Det finns en rad olika färger att använda och du har möjlighet att använda två olika toner av varje färg, 40 och 80 procent. Sekundärfärgerna och undertonerna används i till exempel tonplattor, diagram, eller illustrationer. Detta gör att valmöjligheterna är många.

Primärfärg

KTH:s primära profilfärg är den blå färgen som finns i KTH:s logotyp och som förknippas starkast med vårt varumärke. Den bör användas i störst utsträckning, men det går utmärkt att komplettera färgen med någon av de andra färgerna.

KTH:s primärfärg

Sekundärfärger

KTH har tre klara färger; ljusblå, rosa och ljusgrön samt en grå färg. Alla dessa kan användas som komplementfärger eller tonplattor.

KTH:s sekundärfärger
Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:Marianne Norén
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2019-08-26