Profilfärger
När du använder KTH:s färger förstärker du varumärket, logotypen och identiteten. Det finns en rad olika färger att använda och du har möjlighet att använda två olika toner av varje färg. Sekundärfärgerna och undertonerna används i till exempel tonplattor, diagram, eller illustrationer.
Primärfärg
KTH:s primära profilfärg är den blå färgen som finns i KTH:s logotyp och som förknippas starkast med vårt varumärke. Den bör användas i störst utsträckning, men det går utmärkt att komplettera färgen med någon av de andra färgerna.

Sekundärfärger
KTH har tre klara färger; ljusblå, rosa och ljusgrön samt en grå färg. Alla dessa kan användas som komplementfärger eller tonplattor.

Färger, digitalt
Digitalt använder vi en färgpalett som är modifierad för att möta de krav på kontrast som
rådande tillgänglighetsriktlinjer kräver. Observera att dessa färger även gäller för
sociala medier.