Ny utskrifts- och betallösning för KTH-Print

Tid: To 2019-06-20 kl 09.00

KTH har gjort en ny upphandling av utskriftstjänsten KTH Print, med mål att driftsätta tjänsten under våren 2019. Arbetet med driftsättningen blev försenat bl.a. då leverantören inte kunnat hålla tidsplan. Driftsättningen är enl. den reviderade tidsplanen planerad till juni-juli 2019.

Eftersom den gamla betataltjänsten för påfyllning av utskriftskvota (PayEx) upphörde vid årsskiftet och KTH inte var klar med driftsättningen av den nya utskriftstjänsten och nya betallösningen, så har vi förlagt påfyllning av utskriftskvota till KTH Entré istället. Detta var en tillfällig lösning tills den nya utskriftstjänsten/betallösningen är på plats.

De studenterna som köpt påfyllning av utskriftskvota i KTH Entré under 2019 (fram till 1 juli), och inte förbrukat de utskrifterna kommer inte kunna flytta den köpta utskriftskvotan till den nya betallösningen. De har möjlighet att antigen förbruka den köpta utskriftskvotan eller göra ett återköp i KTH Entré, senast 2019-12-31.

Den 1 juli 2019 kommer den fria utskriftskvotan att fyllas på för alla aktiva studenter med motsvarande 200 kr, och i samband med det kommer vi att ta bort möjligheten att göra extra påfyllning av utskriftskvotan i KTH Entré. De som förbrukar sin utskriftskvota kommer att kunna göra påfyllning via den nya betallösningen som ska vara på plats under juni-juli 2019.

För mer information om KTH Print läs här:
www.kth.se/student/kth-it-support/on-campus/printing

För frågor eller ytterligare info, kontakta oss på KTH IT-Support:
Mail: it-support@kth.se
Tfn: 08-790 6600

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2019-06-20