Till innehåll på sidan

Unite! Teaching and Learning - Getting Started with Project Based Learning

Unite! European University Alliance välkomnar alla Unite!-partners lärare till en rad aktiviteter utformade för att dela och utveckla undervisning och lärande i en internationell miljö. Unite! Teaching and Learning-aktiviteterna riktar sig till alla fakulteter och personal som arbetar med utbildning vid alla partneruniversitet. Vi bjuder in dig för att träffa andra kollegor i Unite! och att dela erfarenheter i syfte att utveckla din egen undervisning. Få en inblick i hur undervisning och lärande främjas vid olika partneruniversitet.
Aktiviteterna - webbseminarier, kurser och utbildningsevenemang - drivs av pedagogiska experter från partneruniversiteten och är kostnadsfria. Alla aktiviteter hålls på engelska och är online. För vissa av aktiviteterna kan du få certifikat och vissa av aktiviteterna kan ge poäng.

Tid: Ti 2022-06-07 kl 10.00

Plats: Metacampus (online)

Språk: Engelska

Föreläsare: Dr. Miguel Valero, Dr. Paco Calviño

Pedagogisk aktivitet 13: Getting Started with Project Based Learning
Ansvarigt universitet: Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC)
7 juni, kl. 10-11.30 CET. Denna workshop ges även den 31 maj  och den 2 juni .

Syftet med workshopen är att förbereda deltagarna att ta de första stegen i att använda projektbaserat lärande (PBL). Workshopen kommer diskutera grunderna i metodiken och genomföra en övning för att utforma en PBL-verksamhet som innehåller de grundläggande elementen.

Mål med denna workshop:
• Definiera PBL och diskutera dess fördelar och huvudsakliga svårigheter.
• Förklara nyckelelementen som ska beaktas när en PBL-verksamhet utformas.
• Designa en PBL-aktivitet som innehåller nyckelelementen för framgång.

Kontaktperson: Dr. Miguel Valero, email: miguel.valero@upc.edu

Sista dagen för anmälan är den 12 maj. För att anmäla dig till denna workshop behöver du registrera dig på denna länk till Metacampus , en steg-för-steg guide för registrering finns på denna pdf (pdf 1,5 MB)