Tågavtal - SJ (inrikes tågresor)

Tågavtal

KTH har tecknat ett avtal med SJ om tjänsteresor med tåg. Avtalet är anpassat efter KTHs resemönster och behov, vilket innebär direkta prisfördelar för KTHs resenärer. Avtalet gäller från 2017-01-01 till 2017-12-31.

Avtalet avser inrikes tågresor och omfattar rabatt på tre biljettyper (bokningsbara via Egencia självbokning (via KTH-RES):

  • Kan inte ombokas/återbetalas (lågprisbiljett)
  • Kan ombokas
  • Kan återbetalas

Rabatten gäller vid köp av inrikes tågresor i tjänsteklasserna 1 klass och 2 klass, 3% (kan inte ombokas/återbetalas), 3% (kan ombokas) resp. 7% (kan återbetalas).

Varför ta tåget!

Tåget är bästa sättet att resa för dig som är affärsresenär. Antingen passar du på att jobba, SJ Snabbtåg och regionaltåg (dubbeldäckare) har t ex internet ombord, eller så stressar du bara av. Tåget går också city till city, vilket är ett effektivt och bekvämt sätt att spara tid. SJ Snabbtåg mellan Stockholm och Göteborg släpper ut 4 hg koldioxid under resan. En bil står för 89 kg på samma sträcka, flyget bidrar med hela 6 ton koldioxid.

Boka tåg

Du som är anställd, i första hand boka din tågresa (inrikes) via självboning KTH-RES  Inloggning till KTH-RES . Tågresor inrikes för student/ungdom/gäst eller för flera personer (önskemål om genomensamm sitting) samt tågresor utrikes bokas hos Egencia personlig service 08 555 237 20 alt. customer_service@egencia.se.

Med undantag, tågresor med "SJ Fakturakort" och "TIM-kort" bokas alltid hos SJ Affärsresor , använd KTH:s SJ kundnummer, obligatorisk att alltid ange faktura referens "sakattestant". Samt vid dem fall det inte går att boka hos VIA Egencia då kan man boka hos SJ Affärsresor alternativ www.sj.se med inloggning. Använd skolans SJ kundnummer, obligatorisk att alltid ange fakturareferens "sakattestant" vid bokningstillfälle.

Vid systemfrågor kontakta:

Har du frågor om din resa eller profil, kontakta:

UD:s reserekommendationer

Kontaktuppgifter KTH:s avtalade resebyrå

Egencia:
Telefon: 08-555 237 20 (telefonval inrikes/utrikes)

Öppettider: 08.00-17.00 (helgfri måndag-fredag)
E-post:

Vid akuta fall

Kontakta Egencia 24-timmarsservice (utanför ordinarie kontorstid, högre avrode utgår), samma telefonnummer som ovan. Gäller vid ändring av befintlig bokning eller för resenärer som har resnärsprofil.

Reklamation

Maila din reklamation och/eller dina synpunkter om Egencia, till Egencia alternativt till .

OBS! Du som har tidigare bokat hos SJ Affärsresor direkt och använt ett 6-siffrigt kundnummer bör kontrollera kundnummret med reseansvarig på din skola. Detta för att säkerställa att du använder aktuell kundnummer.

SJ Affärsresor:
0771-75 75 55, tonval 1

Öppettider
Må - Fr 06.00--22.00
Lö - Sö 08.00--22.00

Via Internet:
www.sj.se (Inloggning med användarnamn och lösenord)

www.sj.se

SJs restidsgaranti

Restidsgaranti gäller vid tågförseningar. Det innebär att resenären (den anställde), beroende på förseningens storlek och vem som orsakat förseningen, får tillbaka en del eller hela biljettpriset i form av värdebevis eller kontant ersättning. Mer information om SJs restidsgaranti

KTH har valt att restidsgaranti skall tillfalla skola/motsvarande och får endast utnyttjas vid resor i tjänsten. Den anställde ansöker om restidsgaranti (se nedan) och utnyttjar värdebevis/ersättning vid nästkommande resa i tjänsten.

Ansökan om restidsgaranti bör ha inkommit till SJ senast inom tre månader efter att resan genomfördes. Ansökan skickas via formulär. Se länk nedan.

Forumlär - Restidsgaranti

Information om årskorten hittar du på:

SJ Årskort

SJ och SAS har infört gemensamt årskort

För att få förmånerna på detta vid onlinebokning hos Egencia så måste du lägga in både SJ kortet och SAS bonuskortet i din profil på KTH-RES.

SJ - SAS

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Till sidans topp