Post, paket och gods

Via KTH-post kan du skicka arbetsrelaterade brev och utskick inom KTH samt externt både nationellt och internationellt. Du kan även skicka företagspaket och beställa Express mail Service. Du kan inte skicka eller ta emot privata paket genom KTH-Posten. Har du andra frågor gällande post och paket, mejla: kthposten@kth.se eller ring 790 8811.

Kontakt och öppettider

Öppettider:
Vardagar 8.00 - 16.00
Lunchstängt 11.30 - 12.30
OBS! Stängt helgdagar och klämdagar.
Skärtorsdagen: 08.00-11.30

Utgående paket
Inlämning senast 15.00

Kontaktuppgifter KTH Post
Besöksadress:
Drottning Kristinas väg 46
E-post: kthposten@kth.se

Post inom KTH

KTH-Post kör ut post och hämtar post och paket på KTH Campus. Posten levereras till postskåp/postrum.

• Internpost ska adresseras med skola, avdelning, namn, och adress.
  • Post till Södertälje , Flemingsberg, SciLifelab Solna och Benify AB, hanteras som externpost.
  • Streckkodskuvert från KTH-Campus skickas alltid via KTH-POST och kan inte användas som svarspost. Streckkoden är inget frimärke utan endast ett kostnadsställe.
    Läggs streckkodskuvert på andra än våra egna interna postlådor, dvs PostNords postlådor i stan, sker eftertaxering.
    Vid behov av användning av Svarspost, kontakta KTH-POST for mer information. Streckkodsetiketter för att sätta på vadderade kuvert kan beställas hos KTH-POST. Privata brev ska vara försedda med frimärke.
  • Reklam samt broschyrer som kommer till KTH med ofullständig adress returneras till avsändaren.

Utgående post

• Alla utgående brev ska vara försedda med skolans/avdelningens streckkod samt KTH :s logga. Avsändare på kuvertets baksida, KTH, SKOLA, AVDELNING, postnummer och ort. För beställning av kuvert, vänligen kontakta KTH-POST för inloggning och lösenord.
  • Utgående post som saknar streckkod och avsändare öppnas av KTH-POST för åtgärd.
  • Brev får väga max 2kg (försändelse över 2 kg skickas som paket).
  • Avsändare skrivs alltid på brevets baksida.

Brev till utlandet

• Ska ha ett ”Prioritaire” märke.
  • Om brevet innehåller annat än papper ska det förses med en tulletikett. Dessa finns att hämta på KTH-POST.
  • Om brevet ska utanför EU och innehåller tjockare material, så som en avhandling så ska det förses med tulldeklaration CN22, samt vara korrekt signerad. Dessa finns att hämta på KTH-POST.
Tulldeklaration CN22
CN22

Ska du skicka många brev?

• Billigare om det är fler än 500
  • Breven ska vara märkta med A eller B post samt PORTO BETALT, i övre högra hörnet.
  • Sortera breven på Sverige, Europa och Övriga världen.
  • OBS! Ej streckkodsförsedda.
  • Vi fyller i följesedel enligt era uppgifter på antal brev, betalande Skola/avd. sakattestant. och tel.nr.

Paket, Rek, Express och Express Mail Service

Debitering

• Utskick, kuvertering och utkörning av Företagspaket, debiteras.

För gods som kräver pall

• Kontakta KTH-post för hjälp av försändelse, tel. 08-790 88 11 (OBS! KTH-Post har inga pallar).

Farligt gods