Att registrera praktikanter vid CBH

Kvinnlig student i ett fönster.
Foto: KTH
Publicerad 2023-02-15

CBH-skolan välkomnar varje år många praktikanter från andra universitet till våra labb för att genomföra projekt.

Ofta kommer dessa studenter för att utföra examensarbete men även doktorander kommer, som en del av ett forskningssamarbete till exempel. Alla icke-KTH-studenter, även studenter från svenska universitet, måste vara registrerade på CBH/KTH för att garantera att de är försäkrade (olycksfall och ansvar) och för att CBH ska kunna hålla koll på besökare. Registreringen medför vissa fördelar för praktikanten då han/hon kan få rabatt på kollektivtrafiken i Stockholm och i vissa fall även stöd med boende.

Det finns nu en webbsida med information om "Student på CBH" som sammanfattar all information för denna grupp av besökare.

Läs mer: Praktik på CBH-skolan

Om det saknas information eller om du har några frågor angående hanteringen av praktikanter på KTH, tveka inte att kontakta vår samordnare på international@cbh.kth.se .