Avtalsnyheter från inköp och upphandling

Foto: Catkin/Pixabay
Publicerad 2020-01-17

Ett nytt ramavtal gällande företagshälsovård och studenthälsan är på plats, samtidigt utgår ramavtalet för konsulttjänster och forskningsfinansiering EU-projekt. Läs de senaste nyheterna från inköp och upphandling.

Nytt ramavtal - Företagshälsovård samt studenthälsa

Från 1 januari 2020 använder KTH Studenthälsan i Stockholm för sina studenter. För mer information se KTH Studenthälsan

För anställda gäller från 1/1 2020 ett nytt avtal med Avonova, som är avropat från det statliga ramavtalet för företagshälsovård. Övergripande går uppdraget ut på att tillsammans med KTH förebygga och undanröja hälsorisker, arbetsrelaterad ohälsa och olycksfall på arbetsplatsen. Mer information finns i avtalsdatabasen .

Rättelse från tidigare torsdagsnytt – vardagsrepresentation

Compass Group levererar inte på KTH Campus, se uppdaterad översikt över leverantörer och campus på sidan  på KTH:s intranät.

Observera!

• Påtår ingår inte längre automatiskt i leverans av kaffe/te, utan det måste beställaren ange separat om man önskar.
  • Servetter, muggar, skedar, bestick etc ingår inte heller med automatik, utan det är beställarens ansvar att meddela om sådant behövs.

Arbete pågår att lägga upp information i avtalsdatabasen och i Wisum för beställning.

Utgående: Ramavtalet för konsulttjänster, forskningsfinansiering EU-projekt

Ramavtalet, som omfattar stöd till forskaren i hela eller delar av ansökningsprocessen i forskningsområden som exempelvis energi, Biovetenskap och ICT, går ut 31 januari i år och kan inte förlängas. Ny upphandling pågår, men en mer exakt tidplan är inte klar.

Vi rekommenderar därför alla som behöver tjänsten att beställa innan ramavtalet går ut, även om själva leveransen sker efter den 31 januari. Själva beställningen ska gå via Maria Gustafson, RSO, magu2@kth.se  som också kontaktas för mer information.

Utgående: Ramavtalet för revisionsrapporter/revisionsintyg för enskilda forskningsprojekt

Ramavtalet med KPMG går ut den 28 februari. Ny upphandling pågår, och vi tror att nytt avtal är klart våren 2020. Vi rekommenderar alla som behöver rapporter och intyg att beställa innan avtalet går ut, även om själva leveransen sker efter den 28/2.

Namnbyte: ramavtalsleverantör för vitvaror och hushållsmaskiner

Som vi tidigare har berättat, har SU tecknat ramavtal gällande vitvaror och hushållsmaskiner för hushåll och kontor för ”hushålls- och kontorsbruk”, som KTH också kan avropa från.

Leverantören Köksvaruhuset ingår från och med 1 januari 2020 i vitvarukedjan TRETTI.

Exempel på produkter är kylskåp, diskmaskin, mikrovågsugn, vattenkokare, kaffebryggare.

Mer information kommer också i vår avtalsdatabas inom kort.

För närvarande kan produkterna beställas genom fritextorder i Wisum. Läs mer i Wisum under produktkatalogen Vitvaror & Hushållsmaskiner.

Avtalsluppföljning

Arbete pågår för fullt med rapporter och sammanställningar angående inköp för 2019 och vi återkommer med en sammanfattning angående detta.

Personalnytt från inköp och upphandling

Vår avtalscontroller Calle Bonde går på föräldrarledighet i mars och hans vikarie Niclas Sandin börjar den 20 januari.

Sedan i måndags är ny upphandlingschef på plats. Hon heter Åsa Sundqvist Olsson.