Information från inköpsansvarig

Foto: Pixabay

Inköp

Publicerad 2019-12-05

Vilka leverantörer kan anlitas för catering på vilka sajter - och vad gäller egentligen om du ska köpa in en ny systemkamera? Alla svar finns i det senaste utskicket från inköp. Dessutom: rykande färsk information om e-handel och beställningar i WISUM under jul och nyår.

Vardagsrepresentation

Lista över leverantörerna, på vilka sajter de kan anlitas och inom vilka produktområden. Produktområdena är: catering, äta på plats hos leverantör, avhämtning.

Leverantör

Campus Valhallavägen

Flemingsberg

Kista

Solna

Södertälje(Separat cateringupphandling på gång)

Compass Group AB

Ja, catering, äta på plats, avhämtning

Ja, äta på plats samt avhämtning

Sodexo AB

Fågelängens Catering Aktiebolag

Ja, catering

Högskolerestauranger AB

Memory Hotel Aktiebolag,

Ja, äta på plats

Stockholm Food Catering & Event AB,

Nej

Ja, äta på plats, avhämtning

Syster O Bror Catering

Nej

Hurtigs Barncafé AB, (Stories KTH)

Observera!

• Påtår ingår inte längre automatiskt i leverans av kaffe/te, utan det måste beställaren ange separat om man önskar.
  • Servetter, muggar, skedar, bestick etc ingår inte heller med automatik, utan det är beställarens ansvar att meddela om sådant behövs.

Arbete pågår att lägga upp information i avtalsdatabasen. Se även övergripande information i Wisum, Produkter&tjänster/Cateringtjänster KTH.

Kringutrustningsavtalet och systemkameror

När det gäller systemkameror på avtalet bör man tänka på att det endast gäller ”enklare systemkameror”. Beställaren/Inköparen får utgå från huvudprodukten kameran och sen lägga till tillbehören i beställning.

Avgränsningen för vad som räknas som ”enklare systemkamera” är för närvarande inköpspris upp till 15000 kr. exl tillbehören"

För systemkameror över 15.000 kr gäller direktupphandling enligt skolans procedurregler.

Angående E-handeln och WISUM under jul/nyår

KTH är stängt följande klämdagar: 23 december, 27 december, 30 december och KTH E-handel är inte bemannat dessa dagar.

Beställningar som görs inom de “autoflöden” (se Wisum för hela listan) där beställningar går direkt till leverantör fungerar alltid men inga fritext rader eller inköp för högre värden än de satta i “autoflöde” hanteras under denna tid.

KTH E-handel kommer i WISUM slå på ett extra sista steg i “kassan" för beställare/inköpare att godkänna under perioden 19 december t o m fredagen den 3 januari:

"Jag ansvarar för att det finns personal på angiven leveransadress som kan ta emot leverans under perioden måndagen den 23 december 2019 t o m tisdagen den 7 januari 2020"

Om beställaren/inköparen godkänner kommer beställningen sändas till leverantör och leverans kommer ske annars inte.