Mikael om CBH:s strategi för 2022

Publicerad 2022-01-20

Skolchef Mikael Lindström skriver om det senaste beskedet vad gäller undervisning på campus, om de första 100 dagarna med den nya skolledningen och om CBH-skolans fokus och strategi för 2022.

Jag hoppas att alla har haft en fin och vilsam julledighet och jag hade önskat att vi kom tillbaka till ett annat läge när det gäller pandemin men vi får nu verkligen hjälpas åt att hålla humöret uppe. Som ni säkert vet har det kommit en uppdatering vad gäller undervisning i större grupper på campus. Uppdateringen kom olyckligtvis strax innan terminsstart och det gick tyvärr inte att informera mycket snabbare än vad vi gjorde då regeringsbeslutet kom sent – men jag förstår er frustration.

Vi har inlett de första 100 dagarna med den nya skolledningen och ledordet är gemenskapande. Det är vi alla på CBH-skolan som bidrar till alla fantastiska insatser inom utbildning, forskning och samverkan. Det gäller att vi arbetar tillsammans i våra arbetsgrupper och ett mycket bra exempel på detta är gruppen kring livslång lärande. Gruppen består av ansvarig Per Berglund, kommunikatör Åsa Karsberg, UA Pelle Dalhammar samt utbildningshandläggare Daniel Borinder och Maria Orgmetz. Det går att följa deras arbete på intranätet: .

Framöver kommer vi att arbeta med att främja ett ökat samarbete och dialog mellan fakultet, studenter, linjeorganisation och verksamhetsstöd. CBH:s strategi och fokusområden: Hälsa, Material, Miljö och Energi, togs fram när vi bildade CBH-skolan för fyra år sedan. Nu när vi alla känner varandra bättre har vi möjlighet att fokusera CBH-skolans styrkor på syftet med vår verksamhet – det vill säga hur vi kan bidra till lösningar på de stora samhällsutmaningarna. Detta arbete har inletts i ledningsgruppen och kommer under året att förankras på olika sätt. Ni får gärna redan nu spela in idéer till oss!

Mikael