Mikael om undervisningen i höst

Publicerad 2020-05-07

Skolchef Mikael Lindström informerar om hur undervisningen på CBH-skolan kommer att se ut till hösten.

Kära medarbetare,

Fler och fler av oss påverkas av coronapandemin annat än enbart hur vi har förändrat vårt sätt att sköta våra huvuduppgifter såsom utbildning, forskning och samverkan. En del av oss har nu någon när och kär som har gått bort i covid-19. Vi skänker en varm tanke till er från oss alla på skolan.

Jag får frågor om hur höstens undervisning kommer att se ut och än finns det inga ändrade riktlinjer från Folkhälsomyndigheten vad gäller att undervisning på universitet fortsatt ska ske på distans. KTH planerar som 1:a alternativ att vi har fysisk närvaro av våra studenter här på campus från och med period 1 i augusti. Det innebär att vi anställda troligen kommer att arbeta på distans där det är möjligt, fram till våra semestrar i sommar.

I början på pandemin köpte CBH-skolan in 130,000 assays (kits) för covid-19 från ett bolag och glädjande har nu dessa levererats till Folkhälsomyndigheten till självkostnadspris. Stort tack till professor Mathias Uhlén för initiativet och vår övriga CBH-forskare som gör en stor insats i diagnostiken. Läs gärna mer om det i CBH-nytt.

Ta hand om er!

Mikael