Personal sökes till Högskoleprovet 4 april

Publicerad 2020-02-17

Vill du göra en betydande och viktig insats för samhället och Kungliga Tekniska Högskolan? Stockholms universitet söker dig som är anställd på KTH för arbete vid vårens högskoleprov lördagen 4 april 2020.

Högskoleprovet mäter kunskaper och färdigheter som har betydelse för förmågan att klara av högskolestudier. Stockholms universitet är provanordnare för högskoleprovet i Stockholms län och ansvarar för genomförandet av provet. Vid vårens högskoleprov behöver de provledare och materialsamordnare.

Provledare

Du leder provet i en provlokal och ansvarar för att provet genomförs på ett korrekt sätt och att föreskrifterna följs. Arbetsuppgifter inkluderar att ge provdeltagarna tydlig och korrekt information, att leda provdeltagarna genom provets olika moment, att genomföra legitimationskontroller samt att hantera provmaterial enligt instruktioner. Arbetstiden är kl. 07.15 – 16.45. Ersättningen för provledare är 302,40 kr/tim inklusive semesterersättning. Lunchen är obetald och reseersättning utbetalas ej.

Materialsamordnare

Du ansvarar för att leverera provhäften till provledaren i respektive provlokal före provpassens början. Materialsamordnaren ansvarar även för att ta emot, kontrollera och sortera svarsblanketterna samt provhäftena från provledare/assistenter efter varje genomfört provpass. Materialsamordnaren bistår även huvudprovledaren under provdagen. Arbetstid för materialsamordnare är kl. 06.30 – ca 17.30. Ersättningen för materialsamordnare är 302,40 kr/tim. inkl. semesterersättning. Lunchen är betald men reseersättning utgår ej.

För att få arbeta vid högskoleprovet måste du vara flytande i svenska (tal och skrift) samt delta i ett (arvoderat) utbildningstillfälle på Stockholms universitet innan provet.

Fyll i intresseanmälan och skicka till hp.personal@su.se , samma e-post för mer information och frågor.

Intresseanmälan (pdf 138 kB)

Innehållsansvarig:Jon Lindhe
Tillhör: CBH