Professor och student presenterar CBH-skolan 12 november

Publicerad 2020-11-04

Nu är höstens internationella studentrekrytering igång och vecka 46 är CBH-skolans vecka. Under veckan marknadsförs CBH i sociala medier, där forskning och spännande nyheter kopplat till skolan lyfts fram.

Den 12 november klockan 16.00 svensk tid sänds ett livewebbinarium med Professor Eva Malmström Jonsson och Katlin Kreamer-Tonin, internationell studentambassadör för ett av masterprogrammen. Moderator är Sabina Fabrizi, kommunikationsansvarig på CBH-skolan. Sändningen spelas in så att den som vill kan titta i efterhand.

Katlin Kreamer-Tonin.
CBH:s studentambassadör Katlin Kreamer-Tonin.

Läs mer om webbinariet och registrera dig (engelska): www.kth.se/en/studies/master/meet-1.78200

Livewebbinariet vänder sig främst till utländska studenter, som får veta mer om CBH-skolan och skolans program. Här passar vi också på att lyfta forskning och karriärmöjligheter och att väva in de vanligaste frågorna presumtiva studenter har om Sverige, KTH och masterprogrammen. Webbinariet avslutas med en livechatt där personal och studentambassadörer hjälps åt att svara på frågor.

Alla masterprogram har en internationell studentambassadör, som kontinuerligt svarar på frågor från presumtiva studenter. Årets deltagare i webbinariet, Katlin Kreamer-Tonin, kommer från Kanada och läser andra året på Medical Engineering.

Här kan du läsa mer om alla CBH-skolans studentambassadörer (engelska)