Rekryteringen till CBH:s doktorandråd är nu öppen

Alla medlemmar i doktorandrådet.
Doktorandrådet på CBH-skolan. Bild: KTH
Publicerad 2021-11-04

Nu kan du som är doktorand på CBH-skolan nominera dig själv eller en kollega till doktorandrådet 2022. Deadline för nomineringar är den 28 november.

Som doktorandrådsmedlem företräder du CBH-skolans doktorander i beslutsprocesser på skol- och institutionsnivå. Du kommer att ansvara för att organisera det sociala livet för doktorander, såsom julbordet, idrottsaktiviteter och andra evenemang, samt att delta i rekryteringsprocesser, utveckla doktorandkurser och ge en röst och stöd åt dina kollegor. Att vara en del av doktorandrådet kommer att förbättra din projektledningsförmåga och som rådsmedlem kommer du att tilldelas ett resestipendium på minst 10 000 SEK efter att du fullföljt hela året.

Det är viktigt att studenter från alla institutioner vid CBH deltar i rådet, för att säkerställa att alla doktorander är representerade.

För att nominera dig själv, nominera en doktorandkollega eller bara få mer information – kontakta jaiw@kth.se . Deadline för nomineringarna är den 28 november 2021. Om flera personer från samma institution nomineras så kommer val att hållas.