Temavecka om CBH i sociala medier

Årets internationella studentambassadörer på KTH.
Publicerad 2019-10-24

CBH-skolan har nu fem nya internationella studentambassadörer för masterprogrammen.
Under vecka 46 kommer den internationella studentrekryteringen att ha en temavecka om CBH-skolan i KTH:s sociala mediekanaler.

CBH har nyligen rekryterat fem nya internationella studentambassadörer. De presenteras med intervjuer på kth.se

Under vecka 46 kommer skolans ämnesområde, kopplat till hållbarhet, lyftas genom en rad olika aktiviteter i KTH:s sociala mediekanaler.

CBH:s nya internationella studentambassadörer kommer att samla inspirerande material i form av filmad intervju med PA, student- och forskningsprojekt, en innovation eller möte med en alumn.

Den 14 november kommer det även att hållas ett webinarie som presenterar skolans ämnesområden med hållbarhet som röd tråd. Syftet med temaveckan och dessa aktiviteter är att inspirera och attrahera internationella presumtiva studenter att söka till skolans utbildningar.