Välkommen Ove Strind

Leende man.
Ove Strind kommer att arbeta mycket med chefsstöd, arbetsmiljö och rehabilitering. Foto: Jon Lindhe, KTH.
Publicerad 2022-06-15

Ove Strind har nyligen börjat arbeta som vice HR-ansvarig på CBH-skolan efter flera år på både ABE- och SCI-skolan.

Hur känns det att börja arbeta på CBH-skolan?

– Det känns både spännande, roligt och utmanande att få stötta CBH-skolans chefer och medarbetare inom forskning och utbildning. Jag har redan kommit in jättebra i HR-gruppen och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta på vår gemensamma resa. Det finns fantastiska möjligheter och inspirerande kollegor i både stöd- och kärnverksamheten, säger Ove Strind.

Vad gjorde du tidigare?

– Jag har arbetat med HR inom KTH sedan 2014, först på ABE-skolan och nu senast på SCI-skolan, men jag har också tidigare erfarenhet från Karolinska Institutet och Arbetsmiljöverket. Jag har mestadels arbetat i en partnerroll för att stötta både chefer och medarbetare inom det arbetsrättsliga området.

Vad arbetar du med på CBH?

– Jag kliver in som Vice HR-ansvarig, med min fasta plats på Teknikringen 42, Valhallavägen. Man kommer nog att få se mig en hel del på övriga campusområden och jag har som ambition att sitta på SciLifeLab cirka en dag per vecka.

I vilka frågor kan man vända sig till dig?

– Jag vill att man ska kunna komma till mig med alla sortens frågor inom det arbetsrättsliga området, och alla frågor är verkligen välkomna – både stora och små. Jag kommer att arbeta mycket med chefsstöd, arbetsmiljö och rehabilitering, men också vara ett nära stöd till Lena (HR-ansvarig) och till övriga kollegor inom HR-gruppen.

Text och bild: Jon Lindhe