Välkommen Viktoria Bylund

Publicerad 2020-01-16

Viktoria Bylund kommer att jobba med avtalshantering inom ledningsstöd- och dokumentationsgruppen.

Hur känns det att ha börjat på CBH-skolan?

Viktoria Bylund. Foto: Jon Lindhe

– Det känns mycket bra, alla som jag har träffat hittills har varit väldigt välkomnande. Men jag är inte helt ny på CBH då jag suttit på Fiber- och polymerteknologi tidigare.

Vad kommer du att arbeta med?

– Jag kommer att arbeta i Ledningsstöd- och dokumentationsgruppen och sitta på Teknikringen 30. Min främsta arbetsuppgift kommer att bli avtalssamordning. Att i samarbete med GVS och skolans medarbetare se till att process och dokumentation av t.ex. forskningsfinansieringsavtal hanteras effektivt och på ett korrekt sätt.

Var kommer du närmast ifrån?

– Jag har som sagt suttit på FPT där jag jobbade med tidskriften Biomacromolecules som tidigare hade sitt huvudkontor på KTH med Ann-Christine Albertsson som chefredaktör.

Innehållsansvarig:Jon Lindhe
Tillhör: CBH