Till innehåll på sidan

Verksamhetsstödets öppettider i jul

EECS support & service

Foto: Rodion Kutsaev, Unsplash
Publicerad 2021-12-13

Under julhelgerna har verksamhetsstödet (EECS stöd & service) begränsad service. Här hittar du Servicecenters öppettider och information om hur du når övriga enheter; ekonomi, HR, kommunikation och utbildningskansli.

Servicecenter/infrastruktur och service

Vecka 51 (21–23 december)

Servicecenters öppettider: 

Borggården, Q och Electrum: måndag–onsdag, 20–22 december, 09.00–15.00.

Torsdag 23 december är alla Servicecenter stängda.

Nås via service@eecs.kth.se  och på telefonnummer 08-790 7130.

Parkering 2022

Akademiska Hus har fattat beslut om att återinföra p-avgift på våra campus. Detta gäller från och med 1 januari 2022. 

Vecka 52 (27–30 december)

Servicecenter Borggården: måndag 27 december, 10.00–12.00.

Servicecenter Q: onsdag 29 december, 10.00–12.00

Servicecenter Electrum: måndag och onsdag, 27 och 29 december, 10.00–12.00

Nås via service@eecs.kth.se  och på telefonnummer 08-790 4000.

Personal är på plats på huvudcampus och i Electrum med begränsad service och något längre handläggningstid. Frukt- och mjölkleveranser pausas till måndag 10 januari.

Vecka 1 (3–5 januari)

Servicecenter Borggården: måndag 3 januari, 10.00–12.00.

Servicecenter Q: onsdag 5 januari 10.00–12.00.

Servicecenter Electrum: måndag och onsdag, 3 och 5 januari, 10.00–12.00. 

Nås via service@eecs.kth.se  och på telefonnummer 08-790 4000.

Personal är på plats på huvudcampus och i Electrum med begränsad service och något längre handläggningstid. Frukt- och mjölkleveranser pausas till måndag 10 januari.

Vecka 2 (10–14 januari)

Servicecenter är öppet som vanligt. Servicecenters öppettider och kontaktuppgifter

Låsta ytterdörrar 

För att öka säkerheten och minska risken för obehöriga i KTH:s lokaler under jul- och nyårsveckorna kommer KTH att låsa alla ytterdörrar på campus mellan 20 och 31 december (v. 51–52). Den som har ett passerkort med giltig behörighet kommer att kunna gå in som vanligt.

Övriga enheter

Övriga enheter nås på respektive funktionsadress , men med längre svarstider än vanligt. Nyhetsbrevet pEECS tar paus mellan 16 december och 13 januari. Slack bevakas inte under ledigheten. 

Information från enheterna

Fakturor och ersättningar

  • Öppettider för frågor som rör fakturor och ersättningar är 23 december 09.00–12.00 och 28–30 december 09.00-15.00.
  • Kom ihåg att lägga till en ersättare om du själv inte kan hantera dina fakturor under helgen. Om ersättare inte finns kontakta invoice@eecs.kth.se .
  • Sista dag för ekonomisk attest för bokslutet är den 5 januari 2022, 12.00. Frågor och hjälp med reseräkningar och utlägg får du via reserakning@eecs.kth.se

Inköp

Inköpsärenden hanteras inte under perioden 23 december till 7 januari.

Inköpsärenden bevakas men hanteras endast om det är väldigt akut.

Avtal

Hantera dina avtal i god tid före julledigheten då hanteringstiden kan vara längre under jul.

Avtal