Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Taxi till anställd och gäster

Här läser du hur du bokar taxi som anställd till dig själv eller till gäster.

Taxi till anställd

KTH:s resepolicy innebär att taxi ska användas sparsamt och kollektivtrafik ska användas i största möjliga mån. Miljötaxi ska alltid användas och samåkning ske när det är möjligt.

Du kan boka din taxiresa i tjänsten med CABONLINE via Stockholms Universitets upphandlade ramavtal för taxitjänster (s.k. hängavtal).

Avtalet är tecknat med två leverantörer, Sverigetaxi och TaxiKurir, som har en gemensam beställningscentral Cabonline (OBS! boka inte direkt hos leverantörerna Sverigetaxi eller TaxiKurir). Avtalet omfattar köp och leverans av taxitjänster (till och från flygplats/tåg samt övriga taxiresor) inom hela Stockholms län.

Läs mer om KTH:s taxiavtal och om hur du laddar ner bokningsappen på KTH:s intranät .

Frågor

Kontakta service@eecs.kth.se  om du vill veta mer om taxiresor för anställda. 

Taxi till gäster

Om gästen själv ska betala sin taxiresa är det bara att boka med vilket taxibolag som helst. Om det är KTH som betalar är det viktigt att följa ramavtalen. Du kan alltid be Servicecenter boka:

service@eecs.kth.se

eller, om det är bråttom, ring 08-790 40 00

Vi behöver veta

  • Namn på resenär
  • Mobilnummer till resenär
  • Upphämtnings-/avlämningsställe
  • Flightnummer och terminal för resa till/från Arlanda
  • Om det är gästen själv eller KTH som ska betala (om KTH: sakattest) och syfte med resan