Review of the KTH school organization
At the end of October 2017, the President of KTH, Sigbritt Karlsson decided that a review of the University Administration and operational support at KTH should be made.
This is a list of some of the most important documents from that process. They are only available in Swedish. The documents can be obtained by contacting registrator@kth.se
- Beslut om förändrad skolorganisation; Dnr V-2017-0215
- Beslut om tillägg till "Beslut om förändrad skolorganisation" Dnr V-2017-0215; Dnr V-2017-0215
- GA:s, FA:s och PA:s uppdrag - rapport från fakultetsrådets arbetsgrupp; Dnr V-2017-0216
- Beslut om förändrad skolorganisation giltig från 2018-01-01; Dnr V-2017-0830
- Översyn av förvaltning och verksamhetsstöd vid KTH; Dnr V-2017-0898
- Styr- och referensgrupp till "Fortsatt arbete med KTH:s verksamhetsstöd"; Dnr V-2017-0898
- Beslut: Fortsatt arbete med KTH:s verksamhetsstöd; Dnr V-2017-0898
- Översyn av förvaltning och verksamhetsstöd vid KTH - delrapport; Dnr V-2017-0898
- Översyn av förvaltning och verksamhetsstöd vid KTH - slutrapport; Dnr V-2017-0898
- Beslut gemensamma processer och anpassad organisation i ett verksamhetsstöd för "Ett KTH"; Dnr V-2018-0764
- Rektors kansli; Dnr V-2018-0764
- Implementering av organisationsförändringar för KTH-gemensamt verksamhetsstöd, steg 1; Dnr V-2018-0764