Till innehåll på sidan

IT-Support

Välkommen till KTH:s IT-Support sidor för anställda. Här hittar du information, guider och instruktioner till våra vanligaste IT-system, program och tjänster.

KTH Box migrerar till OneDrive med start oktober 2021

Viktig information!

Från och med den 1 oktober 2021 kommer vi inte längre att skapa nya Box konton för anställda eftersom vi avvecklar tjänsten på KTH till förmån för KTH OneDrive. 

Var vänligen och använd KTH OneDrive för din personlig lagring och för filsamarbete med andra. Om du vill samarbeta med en befintlig Box användare informerar du användaren om att de behöver skicka en delad länk till dig. 

KTH OneDrive är tillgänglig för alla aktiva studenter och anställda. 

Ni kan läsa mer om avveckling av KTH Box och hur den påverkar dig genom att gå till följande sida, static.sys.kth.se/redirects/ID5-SV .

Rekommendationer för arbete på distans

De verktyg och tjänster vi tillhandahåller för att arbeta hemma finns samlade på följande sidor.

Tjänster för distansarbete: Arbeta på distans

Verktyg för möten och kommunikation: Videokonferens

Verktyg för e-lärande i KTH:s kurser: Användning av e-lärande i KTH:s kurser

Tänk på att alla resurser har sina begränsningar. Mer information om eventuella driftstörningar finns publicerad som driftinformation: Driftsinformation för anställda

Upplever du problem när du arbetar på distans? Läs om vad du behöver att tänka på då du arbetar från annan plats än KTH: Felsökning av problem vid distansarbete

Vid hemarbete är det extra viktigt att ta pauser och röra på sig för att förebygga skador vid stillasittande arbete. 

Öppettider

(telefon/e-post)

Måndag-Fredag 08:00-16:30
E-post: it-support@kth.se
Telefon: +46 8 790 6600

Besök i KTH Entré

Öppettider vid KTH Entré

Nyheter

Planerat systemunderhåll

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2021-09-16