Till innehåll på sidan

Nollställ stulna eller borttappade mobila enheter via KTH Webmail

Lathund för hur man nollställer stulna eller borttappade mobila enheter via KTH Webmail.

Om en mobil enhet blir stulen eller är borttappad skall man nollställa den via KTH Webmail.

Observera att detta fabriksåterställer enheten!

  1. Logga in på webmail.kth.se
  2. Klicka på kugghjulet (1) upp till höger i webbläsarfönstret och välj Alternativ (2)
    Inställningar och Alternativ
  3. Klicka på Allmänt (1) och välj sen Mobila enheter (2)
    Allmänt och Mobila enheter
  4. Markera stulen eller borttappad enheten (1) och klicka på "Rensa all data"-ikonen (2) och välj "Rensa alla data" (3)
    Rensa alla data
  5. Bekräfta nollställningen av enheten genom att klicka på Ja
    Bekräfta rensning
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2023-03-10