Till innehåll på sidan

Beställa IT-produkter

KTH IT-Support bistår skolor och anställda på KTH med hjälp vid införskaffande av IT-relaterad utrustning.

På grund av Covid-19-situationen är leveranstiderna för datorer och bildskärmar långa, därmed har vi inte möjlighet att uppskatta tiden till leverans.

Produkter som webbkamera och headset är svåra att få tag i eftersom dessa produkter är slut i leverantörernas lager.

Beställa genom KTH IT-support

För alla användare som utnyttjar tjänsten KTH IT-arbetsplatsen (KTH Windows, KTH Mac samt KTH Ubuntu) ingår rådgivning vid beställning av datorer och andra IT-relaterade produkter. För de skolor som vill erbjuda sina anställda ytterligare nivåer av stöd och trygghet vid införskaffandet av IT-produkter, samt hantering av relaterade frågor erbjuder KTH IT-support hjälp via Beställningsportalen.

Tjänsten har skapats med utgång från KTH IT-supports långa och gedigna erfarenhet av införskaffande av IT-produkter åt skolor, avdelningar och anställda. Tanken bakom grundutbudet i tjänsten är att i möjligaste mån förenkla berörda processer och flöden i sin helhet och samtidigt förkorta tidsåtgången för den enskilda användaren. KTH IT-support har dessutom valt att göra tjänsten såpass flexibel att den i ett andra led kan anpassas och i möjligaste mån skräddarsys efter skolornas önskemål och behov för att ytterligare underlätta hanteringen av all införskaffande för de skolor som väljer att knyta sig till den utökade tjänsten.

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2020-04-08