Beställa IT-produkter
KTH IT-Support bistår skolor och anställda på KTH med hjälp vid införskaffande av IT-relaterad utrustning.
Beställa genom KTH IT-support
För alla användare som utnyttjar tjänsten KTH IT-arbetsplatsen (KTH Windows, KTH Mac samt KTH Ubuntu) ingår rådgivning vid beställning av datorer och andra IT-relaterade produkter. För de skolor som vill erbjuda sina anställda ytterligare nivåer av stöd och trygghet vid införskaffandet av IT-produkter, samt hantering av relaterade frågor erbjuder KTH IT-support hjälp via Beställningsportalen.
Tjänsten har skapats med utgång från KTH IT-supports långa och gedigna erfarenhet av införskaffande av IT-produkter åt skolor, avdelningar och anställda. Tanken bakom grundutbudet i tjänsten är att i möjligaste mån förenkla berörda processer och flöden i sin helhet och samtidigt förkorta tidsåtgången för den enskilda användaren. KTH IT-support har dessutom valt att göra tjänsten såpass flexibel att den i ett andra led kan anpassas och i möjligaste mån skräddarsys efter skolornas önskemål och behov för att ytterligare underlätta hanteringen av all införskaffande för de skolor som väljer att knyta sig till den utökade tjänsten.