Beställa IT-tjänster

För närvarande erbjuder KTHs IT-avdelning dessa tjänster:

  • IT-arbetsplats
    • KTH Mac
    • KTH Ubuntu
    • KTH Windows (WIKS)
  • Licenser
    • Adobe CCE suite
    • OriginLab/OriginLab Pro
  • KTH-klient backup
    • Code42

Om du vill läsa mer om våra tjänster hittar du mer ingående information i vår tjänstekatalog under tjänster för anställda .

Om du är anställd på KTH och vill få åtkomst till en eller flera av dessa tjänster i ditt arbete ska du vända dig till någon av din skolas godkända beställare . Till en av dessa ska du även vända dig om du vill bli beställare åt din skola.

Om du är en beställare åt en skola och vill beställa åtkomst till en anställd ska du göra det via Beställningverktyget

Viktigt att tänka på:
För att kunna utnyttja tjänsten IT-arbetsplats så måste datorn väljas från listan för fördefinierade datorpaket som är godkända för intstallation av IT-Arbetspalts plattformarna.

  • KTH IT-Support hjälper skolorna med beställning av datorer för IT-Arbetsplatsen, och nästan all annan IT-relaterad utrustning. För att få hjälp med beställning av IT-produkter eller läsa mer om denna tjänst se intra.kth.se/it/portal/bestall
  • För att få reda på om en specifik datormodell är certifierad för IT-Arbetsplatsen ska du vända dig till KTH IT-Support

Anvisning för beställningsverktyget

Logga in med ditt KTH-konto.

Instruktioner för att beställa IT-tjänster

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2019-04-02