Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Hitta ett ärende då du söker

Flera faktorer kan göra att man inte hittar ett ärende med globala sökningen i Edge.

Ibland då man ska söka fram ett ärende får man ingen träff. Det kan bero på två olika saker.

  • Ärendet ligger i en supportgrupp där man inte är behörig.

Det är den supportgruppen ärendet ligger hos som själva äger frågan om vilka andra supportgrupper som ska kunna se ärenden (supporting supportgroups) eller kunna äga ärenden (group members) i deras supportgrupp. Man får komma överens mellan supportgrupper vilka andra som ska ha behörigheter i varandras grupper.

  • Ärendet har statusen Closed.

Om ett ärende har varit Resolved i 14 dagar övergår ärendet automatiskt till statusen Closed. Ärenden som är Closed är av systemet stämplade som Hidden och syns då inte i alla listor och annat. För att visa även ärenden med status Closed gör man så här:

  1. Sök som vanligt med globala sökrutan uppe till vänster.
  2. Får du ingen träff beror det på en av ovanstående anledningar.
  3. För att visa ärenden som är i status Closed klickar du på Settings och väljer All. Klicka sen Apply.
  4. Nu visas även ärenden med status Closed. Syns inte ärendet nu ligger det i en annan supportgrupp där du inte har behörighet.