Till innehåll på sidan

Beställ IT-tjänster och licensabonnemang

Vissa tjänster och licenser som vi debiterar för beställs via beställningsportalen.

Tjänster och licensabonnemang

KTH:s IT-avdelning erbjuder följande tjänster och licensabonnemang i beställningsportalen:

IT-arbetsplats

  • KTH Mac
  • KTH Ubuntu
  • KTH Windows (WIKS)

För att kunna utnyttja tjänsten IT-arbetsplats så måste man välja fördefinierade datormodeller som finns i Portalen för IT-ärenden .

KTH Klientbackup

  • Crashplan

Licensabonnemang

Beställningar av nedanstående licensabonnemang görs av godkända beställare  via ITA - Beställningsportal .

  • Adobe CCE suite
  • ArcGIS
  • Camtasia
  • Comsol
  • Grammarly
  • Graphpad Prism
  • LucidChart
  • LucidSpark
  • Microsoft EES Visual Studio Enterprise
  • Microsoft EES Visual Studio Professional
  • Microsoft Project
  • Microsoft Visio
  • OriginLab/OriginLab Pro
  • Power BI
  • Slack (KTH Slack)
  • Snagit

Beställning av övriga mjukvaror och licenser görs via Portalen för IT-ärenden .

Om du vill läsa mer om våra tjänster hittar du mer ingående information i vår tjänstekatalog under tjänster för anställda .

Om du vill bli beställare åt din skola ska du vända dig till någon av din skolas godkända beställare .

Anvisning för ITA - beställningsportalen

Logga in med ditt KTH-konto.

Endast skolornas godkända beställare  har möjlighet att logga in i ITA - beställningsportalen.

Instruktioner för att beställa IT-tjänster

Hjälp och information

  • KTH IT-Support hjälper skolorna med beställning av datorer för IT-Arbetsplatsen, och nästan all annan IT-relaterad utrustning. För att få hjälp med beställning av IT-produkter eller läsa mer om denna tjänst se IT-produkter .
  • För att få reda på om en specifik datormodell är certifierad för IT-Arbetsplatsen ska du vända dig till KTH IT-Support .
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2023-08-29