KTH Box

KTH BOX är en lagringstjänst i molnet som möjligör synkronisering och delning av filer med andra både på och utanför KTH. Man har också möjlighet att komma åt sina filer från olika platser/enheter genom sin webläsare eller en synkroniseringsklient.

Sunet har upphandlat en tjänst för universiteten/högskolorna i Sverige för att lagra filer och dela dessa mellan personer och olika enheter på ett smidigt sätt i stil med tjänsten Dropbox som används av många. Dropbox/Google Drive/Microsoft Skydrive mm inte klarat av kraven som gjorde i upphandlingen och det innebär att vi inte kan använda dessa tjänster för lagring i molnet.

Den tjänst som har upphandlats av Sunet för universiteten/högskolorna är BOX.

KTH BOX är för tillfället endast tillgänglig till anställda, WIKS användare och användare med affilliering (employee) på KTH. Personer som inte uppfyller dessa krav kommer att inte att ha tillgång till BOX.

Varje anställd kommer att få 100 gigabyte utrymme på KTH BOX.

Tjänsten kommer att finansieras av IT-Avdelningen på KTH och kommer inte belasta skolorna direkt.

KTH IT-Support

Öppettider: måndag till fredag: 8:00 - 16:30

Telefon: 08 - 790 6600

E-post: it-support@kth.se
Besöksadress: Drottning Kristinas väg 4

Beställning

Tillgång till BOX får du genom att peka din webläsare till kth.box.com. Du kan hitta mer information om tjänsten och hur du använder den via IT Supportens webbplats, .

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2016-10-21