Lokal IT-support

ITA:s supportorganisation hanterar support och felsökning av skolans IT-miljö.
Detta gäller den del som inte innefattas av tjänsterna "IT-arbetsplatsen" och "IKT-datorsal".

Tjänsten avser möjligheten för KTH:s skolor att få IT-support på den lokala IT-miljö som inte omfattas av datorarbetsplatsen.

Tjänsten avser att uppfylla de åtaganden som är definierade för IT-support i KTH:s standard SLA med undantaget att lösningstid ej kan garanteras.

  • Egenadministrerade datorer
    • Felsökning på plats (upp till 30 minuter)
    • Installation och ominstallation
    • Konfiguration (Skrivare, E-post, filsystem mm.)
    • Hantering av licensierad mjukvara (fysiskt media, licensnycklar, installation)
      • Detta innefattatar inte licensadministration, så som licensregister och anskaffning av licens.
  • Labbsystem
    • Resurs vid design av labbsystem
    • Installation av labbsystem
    • Underhåll av labbsystem
    • Support av labbsystem
  • Övrig IT-relaterad utrustning
    • Inkoppling och konfiguration av skrivare
    • Koppling i nätverk

Avgränsning

  • Tjänster omfattar enbart KTH-ägd utrustning.
  • Tjänsten utförs enbart på KTH:s område.
  • Ingen funktionsgaranti lämnas på datorer eller system som omfattas av tjänsten lokal IT-support.
  • För att system skall vara supportberättigade krävs att KTH:s policy för egenadministrerade datorsystem följs.

Tilläggstjänster

Inköp och logistik av IT-relaterad utrustning

Tillgänglighet

Tjänsten utförs enl. KTH:s standard-SLA.

Skräddarsys tillsammans med kund beroende på kundens  IT-miljö o.s.v.

Beställning

IT stab
Fredrik Liljeblad, fli@kth.se, 08-790 4227
Lars Eneslätt, eneslatt@kth.se, 08-790 7019

Support Systemägare/Teknisk resursägare

Chef lokalt IT-stöd
Joakim Hydén
joahyd@kth.se
+46 8 790 67 10

Hjälpte denna sida dig?
Tack för din åsikt!
Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2019-05-14