Sista dagen att inkomma med komplett underlag för utbetalning av arvode, utlägg och reseräkningar (inför löneutbetalning 25 september)
Tid: Ti 2019-09-10 kl 15.00
Sista dagen att inkomma med komplett underlag för utbetalning av arvode, utlägg och reseräkningar (inför löneutbetalning 25 september)
Arvode
- Fyll i arvodesblankett (Blankett ”Utbetalning av timlön/ersättning”)
- Rapportera arbetad tid – på varandra följande dagar kan rapporteras som en period (ej helg eller över månadsskifte!)
- Notera kontering (projektnummer och org.enhet)
- Ekonomisk attestant (för den aktuella org.enheten) ska signera
- Ny arvodist?
- Fyll i ”Anställningsbekräftelse för tillfällig anställning” (krävs för att läggas upp i HR+)
- VhC och/eller Prefekt har delegation att signera å arbetsgivarens vägnar
- Arvodisten fyller i och skickar Nordeablanketten till Nordea (ej till HR!).
Annars betalas lön ut per AVI (skickas till adress som registreras i HR+)
Notera att:
- Timlönebelopp är bestämda av KTH
- Inkompletta underlag kan försena utbetalningen
- Nya arvodister får utbetalning tidigast nästföljande månad
Läs mer om timlön och arvode . Här finner du också direktlänkar till aktuella blanketter m.m.
Utlägg
- Om det inte går att fakturera ska du registrera dina inköp i KTH-res
- Om du inte hittar lämplig rubrik för ditt inköp i KTH-res
- Använd utläggsblanketten (”Redovisning av utlägg – avser anställda”)
- Använd ej KTH-res vid
- Representation OBS! Bifoga blankett för kostförmån!
- Prenumerationer
- Språkgranskning
- Skicka in blanketten (antingen utskriven KTH-res-blankett eller utläggsblanketten) till HR
- Bifoga alltid originalkvitton (max 1 år gamla!)
- Bifoga deltagarlista och syfte vid representation
Notera att:
- Inga privata inköp får finnas med på samma kvitto som utlägget avser, dvs. separera betalningarna!
- I vissa fall krävs kontoutdrag
- Inkompletta underlag kan försena utbetalningen
Vid frågor rörande arvoden eller utlägg, kontakta persadm@itm.kth.se .
Reseräkningar
- Skapa en reseorder i KTH-res och få den godkänd av din chef
- Boka alltid flyg, tåg, hotell och transfer via Egencia
- Gå tillbaka till din reseräkning i KTH-res och registrera eventuella utlägg
- Bifoga gärna alla bilagor (ej kvitton) digitalt i KTH-res
- Bifoga alltid resplan (avgångs- och ankomsttid ska framgå för samtliga stopp)
- Bifoga alltid alla boarding pass (även digitala)
- Bifoga konferens-, workshop-, seminarie- och kursprogram
- Slutför reseräkningen när du är klar (ändra status från preliminär till definitiv)
- Skicka in reseräkningen till HR
- Skriv ut din reseräkning från KTH-res
- Bifoga alltid samtliga originalkvitton m.m. (skicka in tillsammans med reseräkning)
- Samtliga övriga (ovanstående) bilagor om du ej bifogat dem i KTH-res
Notera att:
- Spara alla kvitton (original), färdbiljetter, bokningsbekräftelser, resplaner, e-biljetter och digitala boardingkort samt program
- Du behöver giltigt tjänstereseförsäkringskort innan resan (som du får från HR)
- Reseräkning ska även göras vid reseförskott
- Kvittering görs snarast efter att resan har avslutats, dock senast 3 månader efter att förskottet har betalats ut
- Inkompletta underlag kan försena utbetalningen
Vid frågor rörande tjänsteresor, kontakta resor@itm.kth.se .