Till innehåll på sidan

Arvoden

Det här är en processbeskrivning för hur arvoden på ITM skolan ska hanteras. Den vänder sig till dig som är attestansvarig eller arvodist.

Upprättad: 2020-05-06
Processägare: Personalstaben
Aktörer i processen:  Arvodist (personal anställd per timme), Attestansvarig (ekonomisk attestansvarig för org. enheten, EA (Enhetschef för administrationen på Institution), Personalstab (Personalstab vid ITM skolan), Löner (Löneavdelningen på Universitetsförvaltningen.
Tidsperiod:  Löpande.

Processkarta

Processkarta för ITM-skolan gällande arvoden. Återfinns som text på denna sida.

Processkarta Arvoden för utskrift (pdf 158 kB)

Processbeskrivning

  1. Attestansvarig värderar behov och bedömer att arvodering behövs enligt regler och riktlinjer. Tar in arvodist för uppdrag.
  2. Attestansvarig lämnar blankett Utbetalning av timlön/ersättning  efter utfört uppdrag. Lämnar även Nordeablankett ifall arvodisten ärny.
  3. Om arvodisten är ny ska hen anmäla konto på Nordeas hemsida .
  4. Arvodisten utför uppdrag.
  5. Attestansvarig fyller i org och proj samt skriver en notering om att Nordeablankett lämnats ut.
  6. Personalstaben granskar blanketten. När en korrekt ifylld blankett har kommit till personalstaben så sker registrering iHR+.
  7. Löner skickar utbetalning till Nordea.
  8. Arvodisten får arvodet utbetalat på sitt bankkonto. Arvoden betalas ut omkring den 11 eller 25 varje månad.
  9. Personalstaben arkiverar arvodesblanketten.

Mer frågor om arvoden?

KTH's regler och riktlinjer kring arvoden

Har du frågor rörande arvoden, kontakta personalstaben: persadm@itm.kth.se

Arvoden
Reseräkningar