Till innehåll på sidan

Drop-in på E-lärande

E-lärande håller regelbundet drop in-support över Zoom. Under drop-in-tillfällen kan du prata med anställda hos E-lärande och få svar på frågor om digital undervisning samt de systemstöd/digitala verktyg som KTH tillhandahåller, exempelvis Zoom, Canvas och Möbius.

Hur fungerar en drop-in-workshop?

Drop-in-tillfällen sker över Zoom, där frågorna besvaras i breakout-rum. När du kommer in i Zoom-mötet räcker du upp den virtuella handen i Zoom för att ställa dig i kö, och när det är din tur flyttar vi in dig i ett breakout-rum där vi hjälper dig med det du undrar över.

Exempel på frågor som kan ställas på drop in:

  • Jag skulle vilja göra min kurs mer interaktiv för mina studenter. Vilka verktyg kan jag använda?
  • Jag har lagt in en video på Canvas, men studenterna verkar inte kunna se den. Vad ska jag göra?
  • Är den här sidan tillgänglighetsanpassad för studenter med olika behov?
  • Jag råkade få med en student i min inspelade föreläsning, hur klipper jag bort hen?

Kontakt och stöd för digital utbildning

Har du frågor eller önskar du handledning om digitalt lärande?

För support: it-support@kth.se

För pedagogisk support: e-learning@kth.se  (det kan hända att svar inte kan ges samma dag).

Andra kontakter för utbildning

Om du har andra frågor kring utbildning på KTH samlas de uppgifterna på Kontakter för utbildningsstöd på KTH .

Innehållsansvarig:e-learning@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2021-10-27