SoTL konferensen 10 mars 2021 kommer att vara digitalt

Publicerad 2020-12-14

Våren 2021 äger konferensen SoTL- Learning Spaces digitalt.

SoTL – som står för Scholarship of Teaching and Learning är KTH’s konferens och mötesplats för alla med intresse för högskolepedagogisk utbildning och utveckling. Syftet med konferensen är att främja pedagogiskt utvecklingsarbete genom att erbjuda en mötesplats för spridning, dialog och debatt. Målgruppen är universitetslärare och övriga medarbetare vid universitet och högskolor, däribland forskare i högskolepedagogik, pedagogiska utvecklare, akademiska ledare och studenter.

Som deltagare får du tillfälle att lyssna till högskolepedagogisk forskning, ta del av undervisningspraktiker och nätverka med andra som också är intresserade av lärande, undervisning samt högskolepedagogisk forskning och utveckling.

Du kan läser mer om Konferensen här