Anmäl dig till Nordic AI & Open Data Hackathon 18 - 19 mars 2022!

Publicerad 2022-02-04

Hackathonet hålls av Ramboll, Happy42 och Nordic Innovation med Kungliga Tekniska högskolan som partner i Sverige.

Evenemanget äger rum i Stockholm, Köpenhamn och online - samtidigt. Vinnarteamet kommer att få 20 000 DKK i prispengar, ett specialdesignat accelerationspaket och kommer få möjlighet att genom mentorssessioner få hjälp att anpassa och utveckla sina idéer ytterligare inom de följande 6 månaderna!

Tillsammans med branschen kommer vi att pitcha verkliga utmaningar och högkvalitativ data (vägkamera-, trafikhändelser-, väder- och flygdata) för att kunna bygga, hacka och konceptualisera nya AI-lösningar på 24 timmar.

Läs mer och anmäld dig här: www.nordicopendata.com/

Vänligen kontakta Zhenliang MA , biträdande universitetslektor i trafikteknik vid avdelningen för Transportplanering på KTH om du har frågor om eventet i Sverige.

Zhenliang Ma
Zhenliang Ma universitetslektor zhema@kth.se +4687904814 Profil
Tillhör: Centrum för trafikforskning (CTR)
Senast ändrad: 2022-02-04