Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida Till KTH:s startsida

Felaktigheter efter uppgradering

Publicerad 2017-06-15

Information angående Uppgradering

Information angående Uppgradering av Egenrapporteringen 29/5

Efter uppgraderingen till den senaste versionen har det tyvärr visat sig att vi fått in några felaktigheter i Egenrapporteringen. Tre av dessa fel (de första punkterna nedan) har leverantören kunnat rätta så ett nytt program är på väg till oss. Vår förhoppning är vi ska kunna testköra och installera den rättade versionen inom en-två veckor.

  • Kalenderknapparna: Det går inte att byta datum/månad via kalanderknapparna. För att komma runt detta kan man skriva in datumen med siffor.
  • Ingående Saldo: För tillfället ser man bara det saldot som eventuellt finns "sparad semester".
    Önskar man se mer får man gå in under Mina Sidor och Min semester.
  • Konteringsfälten för särkontering av Orgenhet och Projekt saknas:
    För att komma runt detta kan man skriva den önskade konteringen i kommentarsfältet så
    ser löner detta och kompletterar transaktionen. Skriver man inte in någon Orgenhet eller Projekt går det som tidigare på personens grundkontering.
  • Lönespecifikation: I och med den nya layouten ser det annorlunda ut när man ska skriva ut sin lönespecifikation. Trycker man "Visa Lönespecifikation" kommer bilden upp som en pop-upbild. För att komma åt "Skriv ut" måste man flytta pop-upbilden åt sidan eller använda Ctrl + P.
  • Attestera ärenden: Några attestanter har haft problem med att attestera ärenden och får istället ett felmeddelande "Internt fel. Kontakta support"
    Detta fel är anmält till leverantören och vår förhoppning är att vi får en lösning inom kort. Får du ett sådant fel, lämna ärendet. De ärenden som går att godkänna ska godkännas, övriga som du får felmeddelande på, ligger kvar och vi bevakar dom. Vi återkommer så snart vi har mer information.