Till KTH:s startsida

Unite!:s 2:a Branding Event

Ett större antal personer som sitter i en föreläsningsal
Publicerad 2024-09-11

Under mottot ”Inspiring People - Sparking Innovation” kommer Unite!:s 2:a Branding Event, som äger rum den 25 september, att lyfta fram samarbetet mellan universiteten och samhället och att presentera och sprida alliansens resultat till en bredare allmänhet.

Unite!:s 2:a Branding Event kommer att ge deltagarna möjlighet att reflektera över och diskutera effekterna av det europeiska universitetsinitiativet på högre utbildning och därmed på vetenskap, samhälle och ekonomi. Syftet är att adressera aktuella utmaningar, diskutera framtida ambitioner och lyfta fram alliansens viktigaste prestationer. Cirka 500 deltagare väntas, inklusive deltagare från Rhein-Main-regionen, Unite!:s partneruniversitet och deras samarbetspartners från Finland till Portugal, samt högt uppsatta representanter från Europeiska kommissionen. Konferensen kommer också att sändas via Unite!:s mediekanaler, vilket gör den tillgänglig för alla som är intresserade av initiativet, dess resultat och framtidsutsikter.

Läs mer om brandingeventet på Unite!:s webbplats (på engelska)