12 maj 2023
Stöd om generativ AI för lärare
3 exempel på hur du kan förhålla dig till generativ AI och examination
Grundutbildningsutskottet gav en arbetsgrupp och E-lärande i uppdrag att ta fram förslag på hur du som lärare på KTH kan ta dig an utmaningarna med generativ AI. Resultat innehåller bland annat tre bedömningsexempel.
Generativ AI – hur påverkas du som lärare?
AI-uppdaterad rapport: "Att främja lärande och förebygga fusk"
PriU-gruppen för bedömnings- och examinationsmetoder har uppdaterat rapporten "Att främja lärande och förebygga fusk" med en AI-del, samt översatt rapporten till engelska.
Uppdaterad rapport! Att främja lärande och förebygga fusk
Storträffen om AI och omedgörliga problem
Den 26 maj samlas lärare, studenter och administratörer kring det övergripande temat Utveckla lärandet och en kultur för lärande i tider av AI och omedgörliga problem. Du kan fortfarande anmäla dig till konferensen (men efterminglet till reaktorhallen är nu fullsatt).
Se program och anmäl dig till Storträffen