Vad är det pedagogiska värdet av öppna lärmiljöer som Spaces och varför är det viktigt att de är lättillgängliga för KTH:s studenter? Se ett lite annorlunda fikasnack där Anders Cajander och Linus Remahl först visar Flemingsbergs öppna lärmiljöer. Efter rundvandringen fikasnackar Marcus Lithander och Joakim Lillliesköld med Anders.
Hur kan etiska perspektiv läras ut för att stärka studenternas förmåga att hantera etiska dilemman kopplade till AI? Marcus och Gunnar träffar Åsa-Karin Engstrand som berättar om resultat från ett utvecklingsprojekt om att utveckla en modell för etisk AI-integration på civilingenjörsprogrammet Industriell ekonomi.
Fikasnack om lärdomar från ett genomströmningsprojekt
Vad kan KTH och enskilda lärare göra för att få fler av studenterna att ta examen? Ta del av tips på konkreta åtgärder men även utmaningarna med att bredda deltagandet i våra utbildningar. Du får också veta hur du ska göra om du har en projektidé för att utveckla KTH:s utbildning. Marcus och Anna samtalar med Patrik Hilber, vice grundutbildningsansvarig (GA) på EECS och projektledare för " Alla ska med – genomströmning ".