Kursstart – LH216V Utveckla lärandet med betygskriterier 1,5 hp
Fortsättningskurs i högskolepedagogik.
Förkunskapskrav LH231V eller motsvarande kurs från KTH eller annat universitet/högskola
Tid: To 2024-03-21 kl 13.00
Kursinnehåll
- Goda effekter av målrelaterade betygskriterier.
- Fallgropar i samband med införande av betygskriterier.
- Hur lärandemål, betygskriterier och examination hänger ihop med varandra och studenternas lärande.
- Exempel på hur målrelaterade betygskriterier tagits fram och fungerar i kurser på KTH och Uppsala universitet.
- Hur man skriver målrelaterade betygskriterier.
- Studentperspektiv på betygskriterier.
- Vad behövs för att betygskriterier ska stödja lärandet?
- Sammanvägning av bedömningar till slutbetyg.
- Riktlinjer och stöd för målrelaterade betygskriterier på KTH
- Arbete med betygskriterier och modifierad examination i den egna kursen.