Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Stöd till skolor och program på KTH

Gruppen Internationell studentrekrytering (ISR) har i uppgift att rekrytera internationella studenter till KTH:s masterprogram. Nedan listas vad som görs för samtliga program och vad som är rekommenderat eller möjligt stöd för ytterligare insatser.

Basnivå (görs för samtliga program)

  • Framtagning och uppdatering av programbeskrivningar  inkl överföring av kurslistor från Utbildningsplanering Ladok (tidigare Kopps).

  • Sökordsannonsering (Google ads) för samtliga program baserat på innehållet i programbeskrivningarna.

  • Publicering av programbeskrivning i externa (betalda) portaler, såsom TopUniversities.com (QS), Educations.com, Study.eu, Mastersportal.com and TimesHigherEducation.com.

  • Webbinarie för presumtiva sökande tillsammans med varje skola. Se aktuella webbinarier

  • Studentambassadörer för samtliga masterprogram i samarbete med skolorna. ISR samordnar, utbildar, fotograferar, intervjuar och postar kontaktformulär på webb. Se nuvarande studentambassadörer

  • “Connect with a KTH student”, samtliga antagna studenter erbjuds ett digitalt möte med en befintlig student. I samarbete med skolorna.

  • Material för att presentera KTH:s masterprogram

  • Marknadsföring via digital annonsering, sociala medier (Instagram, Linkedin, blog, kinesiska kanaler), webbinarier, nyhetsbrev till intresserade, sökande och antagna, trycksak, deltagande i digitala och fysiska mässor och event världen över samt samarbeten med rekryteringsagenter, universitet och stipendieorganisationer Se aktivitetslista

  • Målgruppsundersökningar, utvärderingar och statistik, se aktuella undersökningar  .

Plusnivå (rekommenderat eller möjligt stöd)

  • Programspecifikt digitalt event/webbinarie för presumtiva studenter (ht)  och antagna studenter (vt). ISR samordnar, erbjuder presentationsmallar, marknadsför och följer upp.

  • Fotografering av programmens studie- och labbmiljöer, för exempelvis webb och sociala medier.

  • Programfilm för rekrytering  vid behov. Projektledning inkl. diskussion om syfte, idé, eventuellt i samarbete med kommunikationsbyrå. Kostnad tillkommer.

  • Omvärldsbevakning, marknadsperspektiv, söktrender, mm vid förändringar i programutbud, programnamn, med mera.

Kontakt

Kontakta gärna gruppchef Åsa Andersson, asaa@kth.se  om ni vill veta mer eller diskutera möjligheter för era masterprogram!