Till innehåll på sidan

Före felanmälan fast telefoni

Innan felanmälan skickas till Teleservice ska ni som användare först testa detta om du har en analog eller digital anknytning.

Dra ur sladden i ca två min då får telefonen en återstart.

Kontrollera att felet inte beror på att telefonen är trasig. Testa därför alltid med en annan likvärdig fungerande telefon (dvs samma typ av modell) och sladd. Olika apparater kräver olika typer av sladd så byt alltid även sladden vid test av annan apparat.

Om anknytningen fortfarande inte fungerar efter er kontroll gör ni en felanmälan.

Uppgifter vi behöver veta vid en felanmälan är:

  • Vilket telefonnummer gäller det?
  • Vilket rum/uttag?
  • Vilken telefonmodell har du?
  • Beskriv problemet
  • Hur länge har du haft problem?
  • Hur ofta inträffar det?

OBS! Kommer tekniker ut och det visar sig är fel på kundens utrustning så debiteras ni för felsökningen, 400:-/timme

teleservice@kth.se

Innehållsansvarig:it-support@kth.se
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2022-11-21