Vill du genomföra ett KTH-övergripande projekt/satsning för Framtidens utbildning på KTH?

UTLYSNING

Publicerad 2023-02-20

Framtidens utbildning finansierar förverkligandet av din utvecklingsidé

Bakgrund

Under våren ska KTH ta fram vilka utvecklingsprojekt som ska genomföras på KTH inom ramen för förändringsprogrammet Framtidens utbildning. Den 3 april ska skolchefer samlas med grundutbildningsansvariga (GA) och vice GA för att prioritera skolornas idéer på utvecklingsprojekt som ska genomföras med medel inom ramen för förändringsprogrammet. Innan dess ska du som lärare kunnat skicka in utvecklingsprojekt för din kurs eller program till GA på din skola.

För radikala KTH-övergripande projekt

Men om du har en utvecklingsidé som direkt inte bara gagnar din kurs/program, kan du skicka in ditt förslag direkt till programledningen, som särskilt stödjer KTH-övergripande satsningar som är svårare att hantera på skolnivå.

Krav på utvecklingssatsningen

Projektet ska:

• gynna/gå att implementera på fler än en skola
  • relatera till minst en av ramverkets principer eller huvudområden, eller någon av KTH:s pelare hållbarhet, digitalisering, internationalisering eller jämställdhet, mångald och lika villkor.

Skicka in din ansökan till framtiden@kth.se  [eller formulär?] senast [XXX?]

Tidsplan