Fikasnack om vad ett livfullt campus innebär enligt studenterna
Podden "Fikasnack om framtidens utbildning" – avsnitt 30
Johan Fridell fikasnackar med gäster från eller utanför KTH om framtidens utbildning i allmänhet och KTH:s förändringsprogram "Framtidens utbildning" i synnerhet. Denna gång med David Puustinen och Gustav Svensson från THS.
Tid: On 2024-03-06 kl 15.00 - 15.30
Videolänk: Zoom
Språk: svenska
Medverkande: Johan Fridell, Anna Jerbrant, David Puustinen, Gustav Svensson
Chatten i Zoom kommer som vanligt vara öppen så alla är välkomna med frågor och reflektioner.
Dagens gäster: David Puustinen och Gustav Svensson från THS
En av tretton principer i ramverket för Framtidens utbildning på KTH är livfullt campus. För att fylla principen med ett innehåll har THS (Tekniska Högskolans Studentkår) genomfört en studie om vad livfullt campus betyder för KTH:s studenter. David Puustinen och Gustav Svensson gjorde studien och i veckans podd pratar Johan Fridell och Anna Jerbrant med dem om resultaten. Ett livfullt campus är förstås mer än byggnader och lokaler, men vad behövs för att kunna säga att KTH har ett livfullt campus?
Definitioner av ramverksprinciperna för Framtidens utbildning
Tekniska Högskolans Studentkår (ths.kth.se)
Om podden
Johan Fridell fikasnackar med gäster från eller utanför KTH om framtidens utbildning i allmänhet och KTH:s förändringsprogram Framtidens utbildning i synnerhet.
Podden livesänds onsdagar kl. 15.00–15.30.
Medskapa till podden
Eftersom vi poddar live, så har du möjlighet att ställa frågor och kommentera under samtalets gång. Har du egna önskemål om vad du skulle vilja höra, eller kanske till och med delta själv i podden är du välkommen att höra av dig till framtiden@kth.se (skriv "podd" i ämnesraden).
Poddvärd: Johan Fridell
Kanske du känner igen poddvärden Johan Fridell, som under coronapandemin fikapoddade med en tidigare KTH-kollega om digitalisering på KTH. Sök på Fikapodden (& Fika) på Spotify eller Youtube.