Drop in-tillfällen hos E-lärande varje fredag våren 2021

Publicerad 2021-04-13

E-lärandes testtillfällen av drop-in support över Zoom har nu blivit regelbundna. Varje fredag klockan 11-13 under resten av våren 2021 kommer du som lärare eller administratör att kunna prata med anställda hos E-lärande och få svar på frågor om digital undervisning samt de systemsstöd/digitala verktyg som KTH tillhandahåller.

Testtillfällena visade behov av drop-in

E-lärande har hållit några testtillfällen av drop-in support under mars 2021 och sett ett behov från lärare och administratörer av att få hjälp med kortare frågor. Vi har därför valt att återuppta regelbundna drop in-tillfällen under resten av våren 2021, varje fredag klockan 11-13 med undantag för röda dagar och klämdagar. För mer exakta datum, se E-lärandes kalender .

Få hjälp med digital utbildning och digitala verktyg

Under drop in-tillfällena kan du få svar på frågor om digital undervisning samt de systemsstöd/digitala verktyg som KTH tillhandahåller, exempelvis Zoom, Canvas och KTH play.

Exempel på frågor som kan ställas på drop in:

• Jag skulle vilja göra min kurs mer interaktiv för mina studenter. Vilka verktyg kan jag använda?

• Jag har lagt in en video på Canvas, men studenterna verkar inte kunna se den. Vad ska jag göra?

• Är den här sidan tillgänglighetsanpassad för studenter med olika behov?

• Jag råkade få med en student i min inspelade föreläsning, hur klipper jag bort hen?

Fler former av support

Har du mer omfattande frågor rekommenderar vi att du bokar ett handledarmöte hos oss via e-learning@kth.se .

Våra Lunch 'n' Learn-webbinarium har information om många olika ämnen. Titta gärna igenom spellistan med tidigare Lunch 'n' Learn-webbinarier (play.kth.se) . Vill du lära dig mer om Canvas har E-lärande nyligen uppdaterat webben med supportsidor om Canvas (intra.kth.se) .

Innehållsansvarig:e-learning@kth.se
Tillhör: KTH Intranät