Kopplingen mellan studie- och lärandemiljön och studenternas välbefinnande

Dokumentation från Lunch 'n' Learn 2 juni 2021

Publicerad 2021-06-10

Hur mår våra studenter? Med pandemin har studie- och lärandemiljön förändrats och det mesta av undervisningen har blivit helt digital och på distans. Hur påverkas studenterna och vad kan jag som lärare göra för att de både ska slutföra sina studier och bibehålla sitt välbefinnande? Här är dokumentationen (video, på engelska) från webbinariet om studenthälsa.

Om webbinariet

Studenthälsan berättar om hur de arbetar med studenternas välbefinnande. Hur hänger studenternas mående ihop med deras studie- och lärandemiljö. Under webbinariet, som riktar sig till lärare och andra anställda, ger Studenthälsan en presentation om sina erfarenheter kring studenternas hälsa kopplat till studier.

Notera att efterföljande diskussion inte är inspelad. Webbinariet är på engelska.

Till inspelningen av webbinariet om studenthälsa (på engelska, KTH Play) .

Presentatörer

Lena Mattsson (sjuksköterska) och Angela de Matteis (rådgivare).