Till KTH:s startsida

Nyheter i kurs- och programkatalogen

Publicerad 2024-09-20

Kurs- och programkatalogen har fått nya sökfunktioner och ny layout på kurssidor.

Baserat på feedback och önskemål från studenter har nu delar av kurs- och programkatalogen uppdaterats. Ändringarna ska bidra till bättre navigering och användarupplevelse.

Insikterna till ändringarna har uppkommit i intervjuer med studenter, och ändringarna har jobbats fram i workshops. Framåt kommer feedback samlas in från studenter för att utvärdera de nya funktionerna.

Tre delar har uppdaterats: sökfunktionen för kurser, layouten på kurssidor samt så har en sökfunktion för utbildningsplaner tillkommit.

Ny sökfunktion för kurser

En ny sökfunktion har tagits fram, med smidigare och bättre filtreringsmöjligheter. Funktionen finns nu att testa i beta-version.

Sök kurser (beta)

Skärmdump som visar ny layout för sökfunktion i Kurs- och programkatalogen

Ny layout på kurssidor

Information om kursomgång på kurssidor (Om kursen) har fått ny layout. Det som tidigare låg i en smal högerspalt syns nu direkt under kursbeskrivning och det är lättare att navigera mellan olika terminer och kursomgångar.

Se exempelvis kurs LD1002

Skärmdump som visar ny layout på kurssidor

Ny sökfunktion för utbildningsplaner

En ny sökfunktion har lagts till på sidan för utbildningsplaner, vilket gör det lättare att söka fram sitt program.

Utbildningsplaner

Skörmdump som visar ny sökfunktion för utbildningsplaner

Undrar du något?

Kontakta projektansvarig Joel Månsson, UX-designer, på mansson2@kth.se  om du vill lämna feedback eller veta mer om uppdateringarna och arbetet framåt.