Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

3 Kontakta student och eventuellt boka in möte

Aktivitet för personligt möte med student som ansökt om stödinsatser vid examination av studenter med funktionsnedsättning.

Ingår i process

Hantera stöd till studenter med funktionsnedsättning

Starthändelse

Ansökan är komplett

Resulterar i

Handläggare har haft kontakt med student

Aktörer

Handläggare EDO/ESS/Vägledning och stöd

Beskrivning

Förenklad handläggning:

Om det framgår tydligt i ansökan vad studenten är i behov av alt att det framgår att student ej behöver kontaktas, tillämpas förenklad handläggning. Handläggare meddelar student via mail att ansökan har beviljats. Se aktivitet 4

Ordinarie handläggning:

Om samtal behövs för vidare handläggning kontaktar handläggare studenten via mail eller telefon. Vid behov bokas möte in.

Vid ett personligt samtal/möte:

  • Student får berätta om vilka stöd hen haft tidigare, och vilket behov hen har idag för studier på KTH
  • Handläggare och student tittar på vilka stöd som kan passa utifrån studentens individuella situation
  • Handläggare rekommenderar och beslutar om kompensatoriska stöd utifrån studentens individuella situation
  • Handläggare går igenom med student vad studenten själv behöver göra för att ta del av sina stöd

Eventuellt får studenten komplettera sin dokumentation beroende på vad som kommer upp under mötet.

Hänsyn tas till att handläggningstid från komplett ansökan till besked är 15 arbetsdagar.

Stöd

Edge

Beskriven av

Arbetsgrupp funka 2025

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2025-12-04
1 Granska ansökan
2 Begära komplettering
3 Kontakta student och eventuellt boka in möte
4 Rekommendera och/eller besluta om stöd
5 Vid behov skicka kompletterande information till student
6 Registrera stöd i UG
7 Hantera större behov av stöd
8 Meddela examinator senast 16 dagar in på kursen
9 Meddela handläggare och besluta om avslag
10 Expediera beslut och meddela student