3 Kontakta student och eventuellt boka in möte
Aktivitet för personligt möte med student som ansökt om stödinsatser vid examination av studenter med funktionsnedsättning.
Ingår i process
Hantera stöd till studenter med funktionsnedsättning
Starthändelse
Ansökan är komplett
Resulterar i
Handläggare har haft kontakt med student
Aktörer
Handläggare EDO/ESS/Vägledning och stöd
Beskrivning
Förenklad handläggning:
Om det framgår tydligt i ansökan vad studenten är i behov av alt att det framgår att student ej behöver kontaktas, tillämpas förenklad handläggning. Handläggare meddelar student via mail att ansökan har beviljats. Se aktivitet 4
Ordinarie handläggning:
Om samtal behövs för vidare handläggning kontaktar handläggare studenten via mail eller telefon. Vid behov bokas möte in.
Vid ett personligt samtal/möte:
- Student får berätta om vilka stöd hen haft tidigare, och vilket behov hen har idag för studier på KTH
- Handläggare och student tittar på vilka stöd som kan passa utifrån studentens individuella situation
- Handläggare rekommenderar och beslutar om kompensatoriska stöd utifrån studentens individuella situation
- Handläggare går igenom med student vad studenten själv behöver göra för att ta del av sina stöd
Eventuellt får studenten komplettera sin dokumentation beroende på vad som kommer upp under mötet.
Hänsyn tas till att handläggningstid från komplett ansökan till besked är 15 arbetsdagar.
Stöd
Edge
Beskriven av
Arbetsgrupp funka 2025