Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

4 Bjuda in till samordningsmöte med berörd personal

Ingår i process

Hantera stöd till studenter med funktionsnedsättning

Starthändelse

Student kontaktar KTH i samband med ansökan till utbildning och Student har fått beviljat stöd

Resulterar i

Inbjudan är utskickad

Aktörer

Handläggare EDO/ESS/Vägledning och stöd

Beskrivning

Preliminär planering kan påbörjas när presumtiv student kontaktar KTH i samband med ansökan. Kontakt med antagningsgruppen för att avgöra möjlighet till antagning.

Handläggare ansvarar för att uppmärksamma tidiga examinationer i studentens schema.

Tidpunkt för mötet

Mötet bör ske så tidigt som möjligt inför varje termin, helst under första veckan inför varje terminsstart och senast 16 dagar in på kursen. Inför kommande terminer kan mötet med fördel hållas under slutet av föregående termin.

Deltagare i mötet

Genom möte med studenten har funkahandläggare fått information om vilka kurser studenten ska läsa och vid vilken skola. UA/SVL för program-/kursägande skola samt examinator för respektive kurs innevarande termin kallas till möte tillsammans med representant från schemagruppen och examinationsadministrationsgruppen.

Underlag inför mötet

I kallelsen finns instruktioner om vad var och en behöver förbereda inför mötet. I kallelsen behöver tydligt framgå vilken typ av anpassningar och stöd som är rekommenderade.
Examinatorerna ansvarar för att delge information om vilka examinerade moment som ingår i kursen utöver de som hanteras i Ladok till exempel laborationer, övningar och hemuppgifter.

Beskriven av

Arbetsgrupp för funka 2025

Innehållsansvarig:Karin Hellmalm
Tillhör: KTH Intranät
Senast ändrad: 2025-12-08
1 Handlägga ansökan om skrivhjälp
2 Rekommendera stöd skrivhjälp
3 Lägga in kod i UG
4 Bjuda in till samordningsmöte med berörd personal
5 Förbereda inför mötet (Samordnings-/planeringsmöte för skrivhjälp och ev flera stöd)
6 Hålla Samordningsmöte
7 Göra lokaländringar
8 Placera student i rätt labbgrupp mm
9 Boka skrivhjälp
10 Förbereda för inlämning av examinationsuppgift
11 Lämna in examinationsuppgift
12 Utföra uppdrag som skrivhjälp
13 Efterarbete efter examination
14 Hantera arvodering
15 Göra plan för uppföljning av skrivhjälp (tillämpning av studentens stöd)
16 Följa upp under terminen
17 Stödja student löpande under terminen