Till innehåll på sidan
Till KTH:s startsida

Lokalt IT-stöd

Följande gäller för skolans lokala IT-stöd.

IT-stöd på plats

EECS har tre tekniker placerade på skolan.

Gör så här

  • För att säkerställa en effektiv och snabb hantering, kontakta ditt lokala IT-stöd via funktionsadressen it-support@kth.se  eller genom att ringa 6600.
  • Att använda personliga e-postadresser för att nå IT-teknikerna kan försvåra ärendehanteringen, särskilt om en tekniker är frånvarande på grund av sjukdom eller ledighet. 

När du behöver IT-support

Behöver du IT-support? Mejla it-support@kth.se  eller ring 08-790 6600.

Vid behov går det även bra att besöka den lokalt stationerade teknikern. Om du har blivit tilldelad ett ärendenumret från IT-Supporten, glöm inte att ta med det vid besöket.

För mer information och länkar till lathundar m.m. besök centrala it-supportens sidor. 

IT-samordnare

EECS IT-samordnare är Milan Orac . Han är ansvarig för att fånga upp, formulera och samordna skolans IT-behov och att se till att skolans IT-projekt blir tilldelade rätt kompetens.

Kontakt

Vid frågor kontakta IT-samordnaren på it-samordnare@eecs.kth.se