Installera SCCM-klient manuellt på Windows (Endast för anställda med Delad-admin-datorer)
Om SCCM-klienten av någon anledning inte installerats automatiskt kan man göra detta manuellt.
OBS! Endast för anställda med Delad-admin-datorer.
1. Öppna en utforskare och gå till \\files.ug.kth.se\root\distribution\sccm.client och dubbelklicka på filen "COPY_CM12_SP2_TO_LOCAL_DISK.cmd"
2. Installationsfilerna kopieras till den lokala hårddisken och drar igång installationen.
(Om installationen inte startas automatiskt så måste man starta den manuellt genom att köra c:\temp\CM_2012_R2\install.cmd med administrativa rättigheter.)
3. Installationen startas efter kopieringen. Starta installationen genom att ange dina KTH-nloggningsuppgifter i fönstret som dyker upp.
4. Läs informationen och avbryt inte processen. Det tar cirka 5 minuter.
5. Efter cirka 1 minut visas SCCM-klienten och man ser att klienten inte har fått all information än.
Installationen dröjer cirka 4 minuter till.
6. Installationen är färdig när informationsbubblan i högra nedre hörnet dyker upp och meddela att det finns nya program att installera.
7. Som bekräftelse att klienten är installerad och konfigurerad med all information så uppdateras informationen. Fönstret kan sedan stängas genom att klicka på OK.
Mer information om hur du öppnar "Software Center" hittar du på intra.kth.se/it/support/guider/wiks/programvara-i-kth-windows-software-center-1.466210