Tipsa oss

Vill du bidra med innehåll till nyhetsbrevet om hållbar utveckling på KTH? Här är allt du behöver veta.

KTH Sustainability Office sammanställer två olika nyhetsbrev. Ett internt nyhetsbrev som går ut cirka en gång i månaden och ett externt nyhetsbrev som går ut till externa intressenter ungefär varannan månad. Det interna nyhetsbrevet är i huvudsak på engelska, och det externa i huvudsak på svenska.

För att ta med din nyhet i nyhetsbrevet behöver vi:

• Rubrikförslag
  • Beskrivning, två till fyra meningar på både engelska och svenska
  • Länk till färdigt innehåll, till exempel en artikel, kalenderhändelsen, övrig plats på webben som vi kan skicka läsare till. Helst både på engelska och svenska.
  • Önskad målgrupp. Tänk på att ditt innehåll antingen ska vara anpassat för hela KTH (studenter och anställda), eller till en bredare externa målgrupp (Alumner, Näringsliv och finansiärer. Forskarsamhället, Politiker och beslutsfattare, Media).

Skicka ditt förslag och material till: sustainability@kth.se  med ämnesrad TIPS TILL NYHETSBREV

Innehållsansvarig:kth-miljo@kth.se
Tillhör: KTH Intranät